Kelebihan Template Thesis For Blogspot

Kelebihan thesis for blogspot ok? di sini aku akan ceritakan kelebihan themes or template for blogspot ini dari pelbagai function yang aku buat. Sebenarnya aku risau nak sama kan template ini kepada thesis sebab risau tampilannya tidak serupa. Memang tak akan serupa sangat sebab ianya untuk blogspot dan bukannya wordpress. Tapi mari kita lihat sedikit persamaan yang bagus dari segi SEO.


Ciri-ciri luaran design

Secara luarannya template thesis for blogspot ini aku telah cipta dengan tidak menggunakan sebarang background bergambar dan hanya menggunakan permainan warna agar ianya loading dengan laju dan nampak simple agar ianya mesra robot crawler dan user friendly (memudahkan pembaca juga).

Cuma yang menggunakan background adalah header. Beberapa elemen kuat thesis yang aku guna pakai di sini adalah border dan pada link comment ianya ada bracket { comment } sama seperti design thesis. Dan lainnya sila lihat sahaja design template ini.

Button share dan google plus 1

Jika anda lihat di bawah artikel templat eini terdapat button share dan button google plus 1. Demikian juga pada homepage terdapat button google plus 1. Ianya semamgnya anda akan dapat pada template ini selepas download tanpa perlu lakukan apa-apa.

Breadcrumbs

Menu breadcrums pada single post telah di gabungkan dengan struktur microformat schema yang di sarankan oleh google agar lebih mudah di baca oleh robot search engine dengan atributre rel="tag" pada keyword. Ianya akan memberitahu google keyword yang kita jadikan sebagai label tersebut adalah keyword yang kita tag (baik untuk SEO), selain itu ianya mudah di fahami oleh robot search engine memberitahu bahawa itu adalah menu breadcrums. Sebagai bukti sila buka link [http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets] ini dan masukkan url [http://www.forblogger.net/2011/11/list-edu-backlink-list-gov-backlink.html] kemudian klik button test. Itulah ciri-ciri template ini. Boleh juga di lihat ada satu object yang di baca oleh robot sebagai breadcrums dan tag keyword yang di label kan, selainnya banyak lagi boleh lihat di sana.

Dynamic meta tag

Dynamic meta tag untuk thesis for blogspot adalah salah satu elemen yang bagus untuk themes ini.

Artikel single post - Di mana ianya akan membantu kita untuk mendapat posisi yang baik di search engine tanpa perlu kepakaran tinggi bermain keyword pada artikel. Apa yang perlu hanya letakkan keyword target kita di search engine pada tajuk artikel. Secara automatik description  artikel tersebut ada 2 keyword yang di ambil pada tajuk artikel dengan gabungan tajuk utama blog. Seperti korang tahu, artikel yang selalu mendapat 1st page google adalah mempunya 2 keyword carian pada artikel dan lebih di utamakan pada blog yang menggunaka description.

Homepage - Manakala homepage kita hanya perlu isi sekali sahaja seumur hidup pada ruangan meta tag descriton utama blog dan keyword tag. Ini membantu blog kita lebih SEO friendly berada di posisi yang lebih baik dalam niche blog.

Dynamic Heading Tag

Dynamic heading tag adalah antara unsur yang agar sukar di laksanakan hingga prefect dalam sesebuah themes. Tidak kira pada blogspot ataupun wordpress. Ini dapat dilihat dari beribu jenis template blogspot dan  wordpress yang tidak mencapai heading tag yang betul. Themes bijak dari thesis wordpress telah berjaya mencapai dynamic heading tag yang betul dari lainnya. Solution untuk wordpress mencari plug in (ada banyak jangan salah pilih). Manakala bagi blogspot pula kena D.I.Y sendiri dengan pengetahuan CSS di gabungkan microformat. Apa pun pada template ini telah saya laksanakan dan anda hanya tinggal menggunakannya. Ini adalah perkara yang di sukai robot search engine sebab mudah di fahami. Anyway nanti kita akan buat ujian.

Banyak lagi

Banyak lagi atribute dan unsur-unsur yang telah aku benamkan dalam themes ini yang agak sukar untuk di jelaskan memandangkan terlalu teknikal (di khuatiri anda pening membacanya). apa pun semua ini anda hanya perlu tinggal menggunakannya.

Rasanya dah panjang walaupun banyak lagi ingin di sampaikan. Apa pun nanti saya akan bua ujian bervideo tentang template ini. Sila ikuti tutorial template ini di entri lain. Sekian dahulu untuk kelebihan template thesis for blogger blogspot ini.

6 comments.. read them below or add one

suka banget suka banget April 02, 2012
oh ya mas,,
lebar headernya bisa diubah toh?
mantap jaya mantap jaya April 18, 2012
wah, kelebihannya beda ma template yang bisa om..ini lebih canggih
ieta ieta February 13, 2013
terima kasih buat template yang memang dicari2 ni :)
OMyDroid OMyDroid July 03, 2015
Template simple dan kemas..loading pun laju jugk.. :D